מיזוג ושותפות בין מרפאות שיניים: מה חשוב לדעת?

מיזוג ושותפות בין מרפאות שיניים: מה חשוב לדעת?

תמונה של דרושים רופאי שיניים

ההתפתחות העדכנית שחווים שירותי הבריאות משפיעה גם על מרפאות השיניים, הנאלצות גם הן להסתגל לשינויים המתחוללים בתעשייה המתקדמת. אחד השינויים הפופולריים היום הוא מיזוג ושותפות בין מרפאות שיניים.

מיזוג ושותפות בין מרפאות שיניים – לא בהכרח איום על המרפאה שלכם?

בעוד שיש רופאי שיניים שעשויים לראות במגמה למיזוג ושותפות בין מרפאות שיניים איום על המרפאה שלהם, חשוב שרופאי השיניים יבינו את היתרונות הפוטנציאליים הנובעים מעסקאות שכאלה. למידת המניעים העומדים מאחורי מיזוגים של מרפאות שיניים והכרת התהליך עצמו, יאפשרו לרופאי השיניים להתכונן טוב יותר למציאות החדשה ולנצל בעצמם את היתרונות שמציעה להם מגמת המיזוגים ההולכת וגוברת.

מה חשוב לדעת על מיזוגים בין מרפאות שיניים?

מיזוג בין שתי מרפאות שיניים נוצר כשהשתיים משלבות את הפעילות העסקית שלהן. לפעמים, מדובר במיזוג בין שתי מרפאות בגודל דומה, ולפעמים המיזוג מתקיים בין מרפאה גדולה ומרפאה קטנה יותר. התאגדויות אלה עשויות לערב גם סוגים שונים של טיפולי שיניים, כמו מרפאה ליישור שיניים ומרפאה לרפואת שיניים כללית.

  1. איך מתחילים במיזוג?

הצעד הראשון למיזוג מתחיל בדרך כלל בזיהוי מרפאת השיניים המתאימה למרפאת השיניים שלכם. לאחר מכן יהיה עליכם לבצע למרפאת היעד בדיקת נאותות (כולל סקירת הדוחות הכספיים וראיון עם אנשי הצוות), וכאשר תוצאות הבדיקה משביעות רצון, אפשר להתחיל לנהל משא ומתן על תנאי העיסקה.

  1. במה נבדל המיזוג מהרכישה?

רכישה מתרחשת כשמרפאת שיניים אחת קונה מרפאה אחרת. תהליך הרכישה דומה למיזוג, אבל ברכישה מרפאה אחת גדולה מהשנייה. המרפאה הגדולה תשלם בדרך כלל כסף רב יותר למרפאה הקטנה ו׳תבלע׳ אותה, להבדיל ממיזוג בין שתי מרפאות שרואות זו את זו כשוות.

  1. מהי מטרתו העיקרית של המיזוג?

כאשר ממזגים שתי מרפאות שיניים, השתיים יכולות למנף את כוח הקנייה המשותף שלהן כדי להשיג אספקה ושירותים במחירים טובים יותר. מיזוג בין שתי מרפאות תורם לשילוב משאבים וביטול תהליכים ונהלים כפולים, מה שיכול להוביל להגברת היעילות.

מיזוג בין שתי מרפאות יכול לכלול מיזוג לתקופת מעבר או לצורך שיתוף פעולה:

  • מהו מיזוג לתקופת מעבר?

מיזוג לתקופת מעבר נעשה לרוב כאשר אחת המרפאות מתכננת לפרוש או למכור את המרפאה. המיזוג מאפשר למרפאה השנייה לקחת תחת חסותה את הצוות, המטופלים והציוד של המרפאה הפורשת. מיזוג שכזה הוא אפשרות טובה לרופא השיניים הפורש שיכול להבטיח שהמטופלים שלו ימשיכו לקבל טיפולי שיניים איכותיים.

  • מהו מיזוג לצורך שיתוף פעולה?

מיזוג לצורך שיתוף פעולה מתרחש בדרך כלל כששתי מרפאות רוצות להצמיח את הפרקטיקות שלהן. במקרה כזה, שתי המרפאות משלבות משאבים, מומחיות וידע, כדי להציע סוגי טיפולים רבים יותר. מיזוג שכזה יכול להיות אפשרות טובה עבור שתי המרפאות שיכולות למנף את החוזקות של המיזוג כדי ליצור צמיחה ושגשוג של מרפאות השיניים שלהן.

מעוניינים? זקוקים לייעוץ? מלאו פרטים